Saturday 10 December 2011

Kotebusuk (U)

Feb 2010

Setahun memohon, tapi setiap kali ke ATM ternyata masih lagi berstatus gagal
Masih lagi bingung, makhluk semiskin aku ni masih tak layak ke? aku menyalak di kantor selayaknya..

"baik adik telipon diorang sendiri tanye,akak dah hantar dah borang adik" jelasnya.

tak sangka watak ibu di dalam drama Atashinchi benar-benar wujud :




baiklah, mungkin ada benar katanya..aku harus membuat panggilan bertanyakan soal status ptptn yang masih lagi menjadi tanda tanya. papan kekunci telefon mudah alih ditekan dengan sebetulnya :

"panggilan anda akan disambungkan sebentar lagi"

aku sememangnya tiada masalah dalam mengawal kesabaran, ibu selalu berpesan, orang bersabar ni selalu menang, walaupun aku selalu kalah tapi aku lebih percayakan kata ibu.

"ya encik,boleh saya bantu?" manis benar suara gadis ni

"saya nak tanya status permohonan saya"

"boleh encik bagi no ic encik?

"870820115313"

"kata laluan encik?"

"kena bagi kata laluan ker?"

"ya encik"

Sejujurnya daya ingatan aku adalah berada ditahap yang agak lemah, dan aku bersyukur kerana aku sedar kekurangan ini seawal usia remaja ku mengenali alam maya ni, jadi bagi memudahkan urusan ku dengan teknologi, semua kata laluan aku di internet adalah sama, segala urusan yang melibatkan kata laluan semuanya adalah kata laluan yang sama, jadi aku hanya perlu mengingat satu kata laluan sahaja.

"kotebusuk" bersahaja dengan nada perlahan

Jujur. Kemiskinan menghimpit dan terus memaksa aku terus dengan terang. Kesian dia, terpaksa mendengar ucapan kotor.

"huh? saya tukar ya kata laluan encik"

"k.."


Dis 2011

Maafkan saya, saya dah lupa kata laluan baru saya

3 comments: